BYTEN & RETURER

Alla byten & returer görs i vår förbutik innan man går in i butiken. Vi kräver alltid kvitto för att kunna göra en retur/byte. 

Vill man ha pengarna tillbaka vid en retur använder vi samma betalningsmetod som gjordes vid köpet.

Dvs: betalade man kontant, får man kontanter tillbaka. Betalade man med kort behövs samma betalkort som användes vid köpet.

Detta enligt Svensk handels bestämmelse i enlighet med  Lagen om förebyggande av penningtvätt och finansiering av terrorism – penningtvättslagen (2017:630).

Vanliga frågor om byten och returer

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra byten och returer.

Hur lång öppet köp har ni?

På Hemmahallen har vi 14 dagars öppet köp. Du kan då lämna tillbaks varan och få pengarna tillbaks, förutsatt att den är i originalskick och obruten förpackning.  Giltigt kvitto krävs. 

För att minimera risken för penningtvätt inom handeln ska en återbetalning alltid göras med samma betalmedel som användes vid det inledande köpet (Kontanter till kontanter. Kort till samma kort).

Om jag fått en vara i present och vill returnera, hur gör jag då?

Är varan betalade med kontanter, får du kontanter tillbaka.
Är varan betalade med kort, behöver vi samma kort för att kunna göra en retur. Annars erbjuder vi ett tillgodokvitto på beloppet.

Hur lång tid har jag på mig att byta en produkt?

Du har 30 dagar från inköpsdatumet för att byta en produkt, förutsatt att den är i originalskick och med kvitto. Du kan då byta till en annan vara, eller få ett tillgodokvitto

Kan jag returnera en produkt utan kvitto?

Nej, tyvärr behöver vi ett kvitto för att kunna behandla en retur eller ett byte.

Finns det några produkter som inte ingår i bytesrätt & öppetköp?

Ja, underkläder, masker, tobak, specialbeställningar, kampanjvaror och presenter från Signes & Zebbes kan inte returneras.

Vad gör jag om jag fått en defekt produkt?

Då är det en reklamation du ska göra. Ta med dig varan och kvittot till vår förbutik så hjälper de dig. Går reklamationen igenom får du en nya vara.